Gpx Média Móvel


Estou curioso com a velocidade razoável para viajar em bicicleta. A velocidade, obviamente, variará com base nas condições em que você está andando. Estou planejando tirar o GPS comigo neste fim de semana para ver o quão rápido eu vou. Antes de fazer isso, queria obter alguns benchmarks. Na maior parte, irei montando uma bicicleta de estrada mais antiga em rocha esmagada. (Rocha muito pequena, com boa resistência ao rolamento, mas ainda muito pior do que pavimento). Também irei andando na estrada na estrada (ou seja, pavimento na América do Norte, Tarmac na Grã-Bretanha). O que é uma velocidade razoável nessas duas superfícies Eu estou mais interessado na velocidade em longas distâncias, ou seja, se você estivesse a 80 km, qual seria a velocidade do seu alvo? 21 de setembro 10 às 10:14 Amos: Eu acho quotroadquot. Infelizmente, nossos países estão divididos por uma linguagem comum. Aqui nos EUA, o quotTarmacquot geralmente é específico para os aeroportos, e eu acho que isso é realmente uma marca registrada da empresa Tarmac no Reino Unido. QuotConcretequot é usado para uma substância feita de calcário, argila e gesso com pedras e areia adicionada como agregado. As lajes são um formato particular de concreto em que um edifício poderia ser construído, ou possivelmente um grande pedaço de bacon. Tecnicamente, a superfície da estrada comum é quotaphalt concretequot composta de alcatrão (óleo grosso) e agregados, mas tipicamente apenas os engenheiros usam esse termo. Ndash freiheit 9830 21 de setembro 10 às 17:59 Isso coincide com minha experiência e as pessoas que vejo em Strava. As pessoas mais rápidas que não fazem parte de um clube de ciclismo pro em torno de 36Kmh. As pessoas profissionais (pessoas que fazem isso como um trabalho) têm uma média de 40-45Kmh (eles fazem você se sentir bastante lento ...) no mesmo pedacinho de estrada. Ndash John Hunt 4 de junho 15 às 10:30 1, mas mesmo que essas sejam, provavelmente, uma velocidade média de movimentação no apartamento, o tráfego fará uma grande diferença, assim como os bits quando você se mudar, mas aproximar-se de parar de parar. Por conseguinte, estes poderiam ser considerados mais como velocidades de limite superior no apartamento, pelo menos para passeios urbanos suburbanos. Então eu acho que quanto mais tempo o passeio, mais rápido o ritmo, porque meus passeios curtos têm mais tráfego (e possivelmente mais colinas, pois eu tenho mais opções de rota quando I39m andando mais) ndash Chris H 17 de setembro 15 às 13:32 Velocidade média É extremamente dependente de: sua aptidão (fator principal) Clima (particularmente vento) Qualidade da superfície da estrada Interrupções como semáforos, caminhadas para cães em pistas de bicicleta Fadiga acumulada em vários dias Como o terreno é montanhoso (embora isso possa ser equilibrado pelo Descida mais rápida) Como você mencionou, a melhor maneira de ver é usar um GPS e ver o quão rápido você vai. Eu achei ao longo de cerca de 6 meses de andar, minha velocidade média sobre passeios longos é em torno da média de meus passeios mais curtos (Im classificando há cerca de 150-200 km e curto como talvez 30-80 km) Por exemplo, aqui está Um gráfico das minhas distâncias versus velocidade média: (o axiss está em kmh e km) Os passeios de 50 km com uma média de 25-30 kmh são principalmente passeios de grupo. Ignorando aqueles, além de cerca de 80 km começam a convergir para uma média de 20 kmh (embora em 80 km Ive variou de cerca de 15-25 kmh, mas isso inclui quando eu apenas comecei a andar ...) Esses números são todos específicos para mim, e mesmo assim eles variam (Em particular ao longo do tempo): essas médias estão espalhadas por algumas bicicletas diferentes (o início de abril foi em uma bicicleta híbrida, abril a meados de maio estava em uma bicicleta de estrada e o resto estava em uma bicicleta de estrada diferente), mas as espias São quase todos relacionados a qualquer terreno (há um grande mergulho em julho relacionado a um desafio Strava hill-climbing), fadiga (o mergulho em agosto foi outro desafio Strava, para percorrer longas distâncias em dias consecutivos) ou outros fatores mencionados acima Desculpe Para a resposta bastante rambly, mas espero que transmita essa velocidade média depende de muitos fatores, e é difícil dar uma resposta específica. Ive já respondeu esta pergunta, mas esta é uma resposta diferente. Eu recentemente comecei a usar um site chamado Strava (eles Também tem iPhoneAnd Roid apps, bem como aceitando uploads GPX que podem ser gerados por muitas plataformas e dispositivos - eu uso MotionX-GPS para o iPhone). O ponto central (eu acho único) é permitir que os usuários definam segmentos específicos de seu passeio e, em seguida, qualquer pessoa cuja rota enviada passa sobre esse segmento está incluída em uma tabela de liga virtual. Isso permite que você se compare facilmente a outras pessoas em rotas curtas, escaladas, sprints e assim por diante. Enquanto você estiver em áreas razoavelmente povoadas, você ficará impressionado com a quantidade de segmentos que sua viagem já cobre, pelo menos em torno da área de Londres, eu estava. (Não há conexão com o site, além de ser um cliente satisfeito e pagador.) Quanto tempo é um pedaço de corda Sua velocidade é totalmente dependente da sua superfície, equipamento, tipo de bicicleta. E você mantenho um registro da maior parte do meu treinamento (nos últimos anos com o GPS, mas os dados resumidos voltam mais longe) e competem comigo mesmo. Se você estiver interessado no que deveria fazer, talvez conserte contato com um clube local. Na minha viagem a minha média de rolamento com muita frenagem e aceleração, é uma boa mph ou duas mais baixas do que os passeios de treino (mais, mas estradas mais silenciosas) com o ritmo da corrida sendo outro mph ou dois mais alto ciclo-cross e off-road é completamente dependente do terreno Então a sua quilometragem realmente variará enormemente. E se você tiver aspirações rodoviárias profissionais, você quer fazer uma média de pelo menos 25-27 mph. Não seja adiada por essas médias de som rápido. Eu ganhei muito mais rápido em apenas alguns meses tentando ser tão rápido quanto alguém em Strava. A maioria disso está na sua cabeça. Eu também recebi recentemente um HRM para que eu pudesse controlar a quantidade de esforço que eu estava colocando - é muito fácil pensar que você está tentando bastante quando você não é simplesmente, é muito divertido. Ndash John Hunt Jun 4 15 às 10:33 Randonneuring ou Audax andando é sobre andar de forma audaciosa longas distâncias pelo prazer de andar de forma audaciosa longas distâncias. (Audax. org. au) Um método envolve andar a 22,5 kmh (14mih) em um peleton para até 1000 km. Outro método envolve andar a qualquer ritmo acima de 15kmh (9.32mih) (até 600km) ou 13.33kmh (8.32mih) (1000 1200km). Eu sugeriria que as velocidades razoáveis ​​para equitação de longa distância são a média total de 15kmh, incluindo quebras até 600km, ou 13.33kmh para passeios de 10001200kmh. Como resultado, sinto-me bem quando faço 15kmh de tempo real ao percorrer longas distâncias e tente melhorar minha equitação para que Id seja capaz de fazer 15kmh de tempo real, incluindo dormir para longas distâncias. Heres um artigo com velocidades médias para vários casos diferentes. Ao fazer mais de 100 km de distâncias, acho útil guiar por frequência cardíaca e sem velocidade. Escolha uma frequência cardíaca sustentável e mantenha-se, independentemente da velocidade momentânea ou média. Em longas distâncias, se não estiver correndo com táticas e tudo, é importante ficar firme. Ian Nos EUA, quotpavementquot geralmente significa uma superfície dura para uma estrada, como asfalto ou concreto (também pode se referir a uma superfície dura de uma calçada). Seis pés de pescoço estavam usando o termo para contrastá-lo com uma estrada de cascalho. QuotTarmacquot nos EUA refere-se às pistas do aeroporto, o termo é realmente obsoleto, já que o material atual chamado Tarmac geralmente foi substituído pelo asfalto (embora eu acredite no asfalto do inglês britânico comumente chamado de pista). Nos EUA, o lugar onde os carros dirigem é chamado de quotroadquot, e o lugar onde os pedestres caminham é chamado de quotsidewalkquot. Ndash Brian Campbell 21 de setembro 10 às 20: 59E-Newsletter Inscreva-se em: 2016 Datas-chave Horários sexta-feira, 5 de junho de 2015 Entradas abertas. Entradas limitadas a cerca de 150 concorrentes e disponíveis no primeiro a chegar, primeiro a ser servido. Um depósito não reembolsável (pound250) assegurará um local. Segunda-feira 30 de novembro de 2015 Saldo da data de vencimento do pagamento 1 - pound500 Segunda 29 de fevereiro de 2016 Saldo da data de vencimento 2 - pound500 Maio de 2016 As datas da corrida serão domingo 22 de maio a domingo 29 de maio de 2016, mas os competidores precisarão estar em Fort William no sábado 21 e Não voltará até a segunda-feira 30. O cronograma será dividido assim: sábado 21 de maio, registro de registro, cheque de kit, mesa de aconselhamento e briefing 1000-1200 Inscrição Aberto 1300-1800 Mesas de consultoria 1900 Relatório de concorrentes 2000 Refeição de buffet (participantes opcionais e equipe de eventos apenas domingo 22 de maio ndash Dia 1 : Fort William a Glenfinnan 0900 Partida de Fort William por barco 1000 Começo em massa 2300 Tempo de encerramento do curso Segunda-feira 23 de maio Ndash Dia 2: Glenfinnan até Kinloch Hourn 0700-0900 Começa 2300 Tempo de encerramento do curso Terça-feira, 24 de maio, ndash Dia 3: Kinloch Hourn para Achnashellach 0700- 0900 Começa 2300 Tempo de encerramento do curso Quarta-feira 25 de maio ndash Dia 4: Achnashellach a Kinlochewe 0700-0900 Começa 2300 Tempo de encerramento do curso T hursday 26 de maio ndash Dia 5: Kinlochewe para Inverlael 0700-0900 Inicia 2300 Tempo de encerramento do curso Sexta-feira, 27 de maio, ndash Dia 6: Inverlael para Inchnadamph 0700-0900 Começa 2300 Tempo de encerramento do curso Sábado 28 de maio Ndash Dia 7: Inchnadamph para Kinlochbervie 0700-0900 Começa 2300 Tempo de encerramento do curso Domingo 29 de maio ndas H Dia 8: Kinlochbervie para Cape Wrath 0700-0900 Começa 1500 Tempo de encerramento do curso 1500-1700 Todos os participantes são conduzidos e transportados para Keodale slipway 1700-1900 Regroup 1900 Grupo foto acima Sango Bay 2000 Buffet Dinner e MedalTrophy Apresentação Cerimônia no Dulless Community Hall. Segunda-feira 30 de maio Ndash Transporte de retorno para Fort William 0900 Ônibus parte 1130 Aproximação em Inverness Estação BusRail e curta pausa 1400 Aproximação em Fort William Uma interpretação artística da rota Cape Wrath Ultratrade Enrolando os belos lochs, glens e montanhas das Terras Altas da Escócia , O Cape Wrath Ultratrade é uma expedição ultrapassada através de algumas das paisagens mais inspiradoras do mundo, incluindo Morar, Knoydart, Kintail, Torridon, Assynt e Sutherland. O evento começará a partir de Fort William, a capital ao ar livre do Reino Unido. Fort William é cerca de 2-3 horas de carro de Glasgow e Edimburgo, e também tem uma estação de trem. Existem aeroportos internacionais importantes em Glasgow e Edimburgo. O Cape Wrath Ultratrade é baseado no Cape Wrath Trail, que é considerado o caminho de mochila de longa distância mais difícil no Reino Unido. Atravessa paisagens acidentadas, região selvagem genuína e tem grandes distâncias entre os pontos de apoio. Os caminhantes costumam levar pelo menos 20 dias para completar a trilha. O Cape Wrath Ultratrade é uma expedição ultra-executada e completará uma rota semelhante à Cape Wrath Trail, mas nosso conhecimento especializado em especialistas significa que nossa rota de corrida foi ajustada para corredores. A rota Cape Wrath Ultratrade será completada em 8 dias e oferece um enorme desafio para corredores e aventureiros experientes. Os concorrentes não terão nenhuma das preocupações complexas de logística que os caminhantes tiverem ao completar a trilha de Cape Wrath semelhante ou outros trilhos de longa distância, como o Pennine Way. O Cape Wrath Ultratrade será a suprema raça ultra trail e, acreditamos, o equivalente europeu a corridas como a Marathon de Sables. Informações da rota Seu navegador não suporta a tag de vídeo. Introdução 400 km para ser completado em 8 dias é um enorme desafio e aventura. Enquanto os concorrentes são bem-vindos para caminhar por grandes setores da rota, o Cape Wrath Ultratrade é, em última instância, uma corrida e os competidores precisarão executar muitas seções da rota para concluí-lo dentro do Cut Offs. Como referência, se você puder andar nos andares e executar as seções plana e descendente, você deveria estar certo. Tipos de trilhos explicados. Nós achamos útil dar-lhe algumas orientações sobre os tipos de trilhas e sua proporção percentual aproximada de cada dia. Nós não quebraram esses dados mais para baixo em graus ascendentes e descendentes para a capacidade de execução. A simbolização da linha sobreimprimida nos mapas Harveyrsquos também mostrará a classificação da largura da trilha, que geralmente se aproxima do que encontramos no chão. Trackless (XT). Terra tipicamente áspera que pode ser pedregulhos, urze, grama de tussock, grama plana, erva pantanosa (turfa), turfa (turfa) ou areia (que pode não ser áspera). Este terreno geralmente é executável se a) itrsquos não íngreme em ascensão, b) itrsquos não muito molhado, c) itrsquos não muito áspero, d) você está em forma e praticado o bastante e) você tem boa tração. A maioria desses tipos de terreno é possível descer durante a execução. Classificação de mapeamento de Harveyrsquos: traço intermitente curto e pontos em vermelho. Em um caminho indistinto ou sem um caminho visível. Nunca deve haver uma ocasião em que você tenha que lutar contra a floresta sem trilhas. Isso pode sugerir que você está fora da rota de Single-Track (ST). Sempre executável. Normalmente, cascalho ou terreno mole mole. Cascalho às vezes superfícies boas e bem drenadas, exceto poças de água. Turfa, muitas vezes superfícies úmidas e escorregadias, e talvez com travessuras de valas molhadas e lamacentas. Corredores em arquivo único e, às vezes, avançando para encontrar os melhores cruzamentos de valas. Harveyrsquos mapeando a nota: linha vermelha do traço curto. No caminho. Double-Track (DT). Sempre executável. Normalmente trilhas de Glen e Estate e faixas florestais. Superfícies frequentemente bem drenadas, com exceção de poças de água. Os corredores terão espaço para correr lado a lado. Harveyrsquos mapeamento: Linha vermelha do traço longo. No caminho certo. Road-Tarmac (RT). Sempre executável. Tarmac selou estradas que são ou estradas públicas ou estradas de propriedade. A maioria das estradas neste evento são estradas muito silenciosas. Incluem-se nesta figura algumas pequenas seções de pavimento e ciclovia. Grau de mapeamento Harveyrsquos: linha vermelha sólida. Em estrada, tome cuidado. Dia 1 - domingo 22 de maio Fort William a Glenfinnan: a partir de Ardgour A aventura começa. O dia 1 começa com uma curta viagem de ferry pelo lago Loch Linnhe até a costa em frente a Fort William. A corrida abre com um aquecimento direto em uma estrada encantadora, dirigiu-se para o sul, mas essa é a chave para acessar a placa de bordo ocidental remota da Escócia e, neste fim de semana, as famosas atracções de Glenfinnan. Dia 3 - terça 24 de maio Kinloch Hourn para Achnashellach: por Kintail Remote e stunningquot Este dia provavelmente será o mais difícil - embora não seja o mais longo. Parta da borda de Knoydart, passa pela grande montanha e grupos de galhos de Kintail, e atinge os vastos strathrsquos (flens planos com grandes rios) característicos de Wester Ross. As Cataratas do Glomach são as cachoeiras mais volumosas das Terras Altas. Ganho de Altura Aproximado XT 20 ST 56 DT 16 RT 8 Dia 4 - Quarta-feira 25 de maio Achnashellach a Kinlochewe: quotTorridon Grandes montanhas e altas passagens Neste dia 4, você experimentará as montanhas em seu ndash mais alto ao seu redor, com altos passes rochosos e Áspero no último terço. É um dos únicos dias em que você não estará perto do mar. Ganho de Altura Aproximado XT 22 ST 69 DT 6 RT 3 Dia 5 - Quinta-feira 26 de Maio Kinlochewe para Inverlael: através do Fisherfield Total da região selvagem e do isolamento Apesar dos dias anteriores de território remoto, subir de Kinlochewe no Dia 5 não o preparará para as qualidades Do que está por vir. As montanhas de Fisherfieldrsquos se revelarão constantemente para você. E então você vai trabalhar através de grandes eais de montanha isolados, eventualmente durante a noite, apenas a pouca distância do porto de Ullapool. Ganho Aproximado de Altura XT 18 ST 36 DT 36 RT 10 Dia 6 - Sexta-feira 27 de Maio Inverlael para Inchnadamph: quotIn Assynt Compromisso Escalando Este dia cresce em um terreno muito remoto e áspero, mas é precedido por distâncias significativas em trilhas duplas nos vales , E através do primeiro país de pesca de salmão. O dia 6 é o dia mais longo, mas para todos aqueles que chegaram até aqui, este dia será improvável vencê-lo. (Inchnadamph é o acampamento nocturno mais alto, a 80m, e um dos poucos que não estão visivelmente perto do nível do mar). Ganho Aproximado de Altura XT 21 ST 15 DT 57 RT 7 Dia 7 - Sábado 28 de Maio Inchnadamph para Kinlochbervie: quotBeyond Assynt Paisagens espetaculares e remotas Um dos dias mais longos, o Dia 7 dá um ótimo contraste de lagos, montanhas e profundos lochs do mar inacessíveis. Eas a Chual Aluinn é a cachoeira mais alta do Reino Unido. No final deste dia é uma seção rara de estrada para esta viagem ndash, mas você vai se lembrar como uma estrada que está levando você em algum lugar incrível, devido às vistas dolorosamente atraentes para o mar. Ganho Aproximado de Altura XT 24 ST 28 DT 35 RT 13 Dia 8 - Domingo 29 de Maio Kinlochbervie para Cape Wrath: quotSandwood Bay The North Atlanticquot So. Este é o dia que o leva ao longo da gloriosa praia da Baía de Sandwood, ao Mar Atlântico propriamente dito e a Cape Wrath e ao Farol, o ponto mais a noroeste do Reino Unido: um dia para saborear. Itrsquos um dia deliberadamente mais curto. Depois de terminar aqui, haverá um minibús gradual e uma evacuação de ferry de volta à civilização na aldeia de Durness, a 15 quilômetros de distância, e uma simetria costeira do litoral marinho com o início, 8 dias antes. Uma vez com base em Durness, esperamos que você tenha tempo para visitar a bela praia logo abaixo do acampamento, e nas proximidades da caverna de Smoo. À noite, é hora de comemorar e, pela manhã, hora de subir aos treinadores e adeus ao extremo norte da Escócia. Ganho aproximado de altura XT 42 ST 20 DT 23 RT 15 Ganho total de distância e altura Distância total aproximada Ganho total de altura aproximada 400 km (248 milhas) 11,200 m (36,745 pés) Distância diária média 1,400 m (4,593 pés) Tipo médio de trilha A distância e a altura Obter dados é uma estimativa. Verificamos intensamente a nossa rota e usamos uma combinação de medições 39 externas comprovadas 39 e medições online a partir do software de mapeamento digital para calcular esses números. (Atualmente, usando o mapa básico 1:50 000 da Ordnance Survey). Embora esses números sejam uma estimativa, os dados aqui apresentados são baseados no nosso caso 39 (isto é, a distância mais distante eo maior ganho de altura). Descansa. À medida que os campos durante a noite estão em, ou quase no nível do mar, a figura da descida de cada dia será muito semelhante à figura de ascensão e, como tal, esses números não estão listados. A variação da figura de descida será muito pequena em comparação com o ganho de altura total para cada dia. Futuras mudanças na rota. As rotas estão sujeitas a alterações. Alguns dos campos durante a noite podem se mover para campos adjacentes - alterando ligeiramente os dados do estágio. Mais perto do evento, vamos revisar, re-emitir e confirmar quaisquer alterações e dados finais. Essencialmente - para carregar um conjunto final de arquivos GPX. Importante: Precisão de dados GPX É importante notar que os dados de rota GPX fornecidos (versão 1 - 27102015) mostram menos distância e variáveis ​​aumentos de altura para as informações nesta página. Há muitas razões para isso, algumas técnicas, mas principalmente porque não é possível desenhar cada micro-movimento que um participante levará ao realmente seguir uma pista no chão. O terreno é muitas vezes áspero e em Glens de um lado íngreme com muitas micro torções e voltas, solavancos e mergulhos. GPS repetidamente, embora apenas momentaneamente, lutas nesses tipos de terreno. Isso geralmente tem o efeito de achatar e encurtar o terreno. Por outro lado, com a medição on-line, os dados de altura da embalagem causam uma sobre estimação da subida. Nós aplicamos fatores para contrariar isso, e aqui listamos a melhor derivação das estatísticas de rotas que podemos entregar no momento. (Uma vez que o evento de 2016 tenha ocorrido, teremos um bom conjunto de dados (o seu registro) para ajudar a significar os dados para as edições em curso deste evento). A linha inferior: as informações resumidas nesta página são a melhor estimativa da distância real e aumento de altura que os participantes farão. Além disso, é provável que atualizemos (re-plotar) os GPXrsquos de Etapa do Dia se for possível providenciar os Dados de Mapa da Harveyrsquos no Software de Mapeamento Digital - lembre-se de que estamos comissionando algum mapeamento de papel impermeável Harveyrsquos muito especial para este evento, para Você deve acompanhar você durante as Etapas do Dia e para que você continue como uma lembrança fantástica. Perguntas freqüentes FAQs Esta seção de perguntas freqüentes responderá com expectativa algumas das questões mais comuns que recebemos dos concorrentes. Logística antes do início 1) Preciso procurar meu próprio alojamento no sábado 21 de maio em Fort William Sim. Para esclarecimentos, a primeira noite, vamos acomodá-lo no domingo 22 de maio (após sua chegada ao acampamento 1). A acomodação para a noite de sábado 21 de maio de 2016 está à sua disposição e não será fornecida. Para aqueles que desejam acampar, Glen Nevis Campsite é apenas 4 km para o interior, no deslumbrante Glen Nevis. 2) Onde será o local de montagem? Podemos confirmar que nosso local de montagem é o Centro de Nevis em Fort William. Aqui é onde o registro, o briefing, o cheque do kit etc. acontecerão no sábado 21 de maio. O Centro de Nevis está convenientemente localizado perto de supermercados, lojas ao ar livre, restaurantes, alojamento e as estações ferroviária e rodoviária. 3) Haverá um estacionamento disponível em Fort William durante a duração do evento Sim. Nós organizamos um local para os participantes que desejam deixar um veículo para trás em Fort William: Esta estação de estacionamento estará dentro de uma área de estacionamento seguro sem garantia no Fort William, (e para o qual cobrimos o custo de um bilhete especial Para você), a 100 metros do Centro de Nevis, com os carros deixados por sua própria conta e risco (embora não tenhamos um problema). Alternativamente, você pode deixar seu carro em sua acomodação de sábado à noite (você precisará organizar isso diretamente), ou em qualquer rua em Fort William (que não é estacionamento pago). Por favor, note que o parque de estacionamento do Centro de Nevis ou outros parques de estacionamento pagos não devem ser usados ​​enquanto ocupam outros eventos e, como uma passagem de 8 dias não é possível comprar, seu carro pode ser apertado ou rebocado , Então, planeje com antecedência. 4) Eu ouvi falar de uma refeição de buffet pré-evento That's right. Na véspera do evento (sábado 21 de maio), imediatamente após o briefing do participante, haverá uma refeição de buffet saudável para os participantes e a equipe do evento. Todos os membros da equipe do evento estarão lá e nossa experiência do Berghaus Dragonrsquos Back Racetrade é que todos os participantes também optam por participar do que será uma reunião excelente, amigável e relaxante antes do evento começar a manhã seguinte. Esta refeição servirá tanto para carnívoros como para vegetarianos. Serão disponíveis bebidas suaves e alcoólicas. Como este buffet é opcional e não está incluído na taxa de entrada para o evento, haverá uma pequena taxa de libra12, a pagar no momento do registro (dinheiro preferido) por favor. 5) Onde posso conversar com outros participantes aspirantes Recomendamos solicitar a adesão ao nosso Grupo Facebook (grupo fechado - verificamos se você entrou). Discuta seus planos de treinamento, requisitos de kit, compartilhamento de elevadores, nutrição, estratégias de midge. Navegação 1) Onde posso encontrar a rota Cape Wrath Ultratrade A rota é descrita por um conjunto de arquivos. GPX (AQUI). A Rota Ultra é uma derivação, ou seleção, da matriz Cape Wrath Trail descrita pelos Guias e os mapas Harveyrsquos Cape Wrath Trail. 2) Quão difícil será para navegar ao longo da rota Cape Wrath Ultratrade. Isso exigirá sua concentração e praticará o uso de um dispositivo GPS e mapa, pois a rota não é marcada no chão. Nós também discutimos isso dentro das outras Respostas abaixo em relação ao Equipamento que você terá que entregar, e nas páginas do nosso site da Route. Queremos enfatizar que este evento foi projetado como um lsquoFollow o evento GPS (.GPX) Trackrsquo. Isso pode ser complementado ou substituído por Mapeamento de papel ou outros dispositivos eletrônicos como você deseja, mas observe que o mapeamento de escalas Harveyrsquos 1:40 000 com encomendas especiais e pagas será obrigatório para embalar ou transportar. Em uma situação de visibilidade mais baixa, o lsquoTrackrsquo será mais difícil de lsquofollowrsquo, mas apenas em um terreno indistinto, enquanto tenta seguir seu caminho para retirar o terreno mais fácil e trilhas indistintas. Podemos garantir algumas seções difíceis perto de alguns dos Caminhões da noite, para guiá-lo através de áreas rápidas e densamente vegetativas e sobre cruzamentos de tranços trançados. Não tentaremos lsquotapersquo ou instalar quaisquer direções do solo em qualquer área remota. Você provavelmente se encontrará viajando junto com os outros. Isto é provável que seja uma ajuda. Temos mais orientação sobre os menus suspensos da nossa página da Route (AQUI). 3) É a rota Ultra Cap Wrath Ultratrade lsquoSign-Postadoquo No, nem o Cape Wrath Trail ou o Ultra (rota) é assinado ou marcado. No entanto, tanto da Trilha como da Ultra (rota) fazem parte de um sistema de trilhas escoceses escoceses reconhecidos (Scotways), algumas dessas trilhas possuem sinais formais de madeira ou de metal em seus terminais (perto de estradas). E algumas outras trilhas têm escritórios ou pilares ou marcadores de madeira, metal, pedra, pintados em rocha e sinais de DIY pelos moradores locais. Lembre-se que o Cape Wrath lsquoTrailrsquo é uma grande matriz de trilhas a partir das quais escolhemos uma viagem linear para o lsquoUltrarsquo (rota). Em termos gerais, você não deve planejar confiar em posts para ajudá-lo. 4). Posso completar o curso sem conhecimento ou dispositivo de navegação, ou seja, Posso simplesmente seguir um amigo correndo Na verdade Sim, mas desejamos que cada indivíduo seja auto-suficiente com o seguimento da rota. Veja também a Declaração do Participante abaixo. Pedimos um modelo de auto-suficiência, porque se uma pessoa inexperiente se separou e perdeu, e em mau tempo, essa pessoa é muito mais vulnerável a uma escalada de perigos e sua segurança pessoal. As separações podem ocorrer quando há um clima de baixa visibilidade, ventos fortes (que causam dificuldades de comunicação), roteiros micro-alternativos, como em cruzamentos de rios e em florestas densas, e com qualquer mudança de ritmo nos pontos de verificação e locais públicos, como amenidades , Banheiros e nas aldeias. Há nuances em saber se alguém está lsquofollowingrsquo ou lsquopartneringrsquo: esperamos que você faça bons amigos neste evento ndash talvez entre aqueles que se movem em um ritmo semelhante e ganharam o seu consentimento para se juntarem a eles. Mas, por favor, entenda não impor aos que desejam desfrutar de um desafio mais independente, o que pode incluir alguma independência da rota. Lembre-se, o Harveyrsquos Event Map é OBRIGATÓRIO a ser carregado. Os participantes concordaram com uma Declaração do Participante que inclui (entre outros assuntos) o enunciado lsquoI sou um experiente runnerrsquo off-road. Isso deve significar que você terá uma certa capacidade para resolver os desafios de navegação. Agora, não estamos pedindo que você admita ser o mais competente dos navegadores, mas você declarou que você é experiente o suficiente para ter uma chance razoável de completar este evento ndash neste terreno. Então prepare e pratique bem, e letrsquos tudo o faça. A formulação completa da Declaração do Participante está AQUI. 1). É um dispositivo GPS essencial. Posso seguir a rota sem um. Um dispositivo GPS não é essencial ou obrigatório, embora seja recomendado. Os estágios de rotas são descritos como arquivos. GPX e pretende-se que você envie para um dispositivo GPS. Se este é um Hand-and-pow-held (Dispositivo ou SmartPhone) ou Wrist-worn dispositivo seria de acordo com você. Se o dispositivo carregou o mapeamento de fundo depende de você. Para o Reino Unido, o mapeamento da escala de escala 1:50 000 é mais comum. (O mapa de levantamento de ordenança de escala 1:25 000 é também disponível, mas sem dúvida em um nível de detalhe que não será necessário). Estamos tentando habilitar os dados digitais da Harveyrsquos para a rota e atualizaremos você oportunamente. Esta seria a solução ideal para aqueles que usam mapeamento de fundo em um dispositivo GPS. Nota: Nós não estaremos fornecendo uma instalação de recarga de bateria para qualquer dispositivo. Embora também Note: Podemos aceitar as suas baterias usadas, para reciclar no devido tempo. Por favor, não confunda a terminologia: há seu dispositivo pessoal habilitado para GPS (que é o equipamento recomendado) e nossos rastreadores de GPS (que você irá transportar como equipamento obrigatório). Artigos Relacionados de Equipamentos de Navegação lsquoDayrsquo Artigos relacionados: SmartPhone (Telefone Móvel é obrigatório), Mapas de Papel (o Mapa de Eventos de Harveyrsquos é obrigatório), Altimeter Wrist-Watch (equipamento recomendado), Altímetro Digital para Mão ou Lanyard (opcional) Base Base magnética tradicional Compass (equipamento obrigatório ), Altímetro e Compasso SmartPhone (incorporado na maioria dos SmartPhones), Altimétrico Barométrico do Dispositivo GPS (incorporado em alguns dispositivos GPS) Bússola do Dispositivo GPS (incorporado na maioria dos dispositivos GPS) Assista (o progresso do monitor em direção a Cut-Offs) 2). O Harveyrsquos Event Map funcionará bem, para a rota que segue Sim, se você é um usuário do mapa praticado. Nós vamos ter comprimentos intensivos para garantir que o mapa de Harveyrsquos seja o mapa ideal para este terreno e a rota Cape Wrath Ultratrade. Se você é experiente com dispositivos GPS, então os mapas em papel podem ser armazenados no seu pacote como um backup em caso de perda de energia da bateria. Nós iremos fornecer um excelente mapa de escala de 1:40 000 de folha única paginada, especialmente compilado por Harveyrsquos, e é OBRIGATÓRIO que estes sejam carregados. Os mapas serão baseados em Harveyrsquos recentes Cape Wrath Trail 2xMap Series (folhas do Norte e do Sul). Você pode encomendar estes mapas padrão de edição atual da Harveyrsquos AQUI Você poderá transpor e destacar a rota. GPX por caneta para os mapas de Harveyrsquos, antes mesmo de chegar ao evento e como boa pré-visualização e estudo nos meses de inverno. É relevante aumentar os mapas de papel com um relógio de altíssimo pulso para auxiliar a navegação e monitorar o ritmo decente, e o progresso em direção a Cut-Offs, especialmente em condições de baixa visibilidade. Vamos atualizá-lo no layout do mapa projetado o mais rápido possível. Enquanto isso, vá para a seção Informações da rota no site para obter mais informações. 3). Um altímetro seria útil Sim, os altímetros podem fornecer informações úteis e precisas. Especialmente como alguns dispositivos GPS ocasionalmente se esforçam para fornecer dados de altura precisos em glens íngremes. A informação da altura pode ser prontamente comparada entre mapas de papel e dispositivos GPS. A função altímetro pode ser encontrada em muitos pulôveres esportivos modernos e dispositivos de mão. Para a altura dos relógios não habilitados para GPS, é derivada da pressão barométrica. O uso de um altímetro de pulso pode significar que você não precisa mudar de tela em um dispositivo GPS. Este método de medição deve ser mais preciso do que os dispositivos GPS, mas requer que você calibre regularmente em alturas mapeadas conhecidas, como um cume do caminho, a junção ou o cruzamento do rio. 4) Como o GPS Trackers funciona e o que eles são para o GPS Tracker permitirá que qualquer pessoa siga sua passagem pelo evento, on-line. Os dados do acompanhante do participante são reunidos como tela de rastreamento do site lsquoliversquo para nossos objetivos de monitoramento de segurança, representação pública e medição de lsquoracersquo. Os rastreadores GPS provarão o seu roteamento se houver algum exame minucioso. Atualmente estamos finalizando qual sistema pretendemos usar e atualizaremos o mais cedo possível. Expect a battery powered object, weighing about 300 grams that would be fastened to your pack, or in an outer pocket or pouch. The GPS Tracker would have a specific button for summoning help in genuine emergency. Please do not confuse the terminology: There is your personal GPS enabled Device (that is recommended equipment) and our GPS Trackers (that you will carry as mandatory equipment). 5). What sort of footwear would you recommend You will have a broad choice of footwear types: Anything from deeply studded mountain shoes to general trail shoes. Grip will be essential on slippery terrain even if this is fairly flat ground, and the sole rubber selection can affect grip on wet rocky paths or bedrock. Consider a heel tread pattern that will give assurance on steeper descents, and a general depth and spacing to the tread blocks that is known to give good traction on wet, slippery and disrupted terrain. (I. e. Grass, Peat, Mud, Rock, Gravel, Sand, River Crossings). Accordingly, your primary shoe choice should be proven in similar terrain, fairly low miles and correctly fitted. ROAD trainers are not acceptable . It is advisable to NOT have waterproof shoes . as these will tend to hold water. Rather that you have shoes that can release water more easily through their upper fabrics and that great attention is paid to your sock choices, including breathable waterproof socks . You will be able to take alternative shoes in your Overnight Bag. Consider that it is possible that you might lsquodestroyrsquo a pair of shoes during the course of the event, and that a second pair (same model or similar model), or repair, may be needed. Consider that the tread may become worn and that you may lose traction in the latter days. 6). Am I allowed to use walking poles Should I be using walking poles Yes, you are allowed to use walking poles. Whether you should be using walking poles is a more difficult question to answer and depends largely on your experience and ability. There will be some ascents and descents of such gradient that poles will be a relevant choice. As a rough rule of thumb the faster you think you are likely to go, then the less of a benefit poles are likely to be. It is slightly more difficult to access other pockets, equipment and functions if you are using poles. The poles will need to be collapsible such that they fit in your Overnight Bag should you not be using them on any day. (Everything must fit inside your Overnight Bag). 7) What equipment will be mandatory to carry during each day Please refer to the lists of Mandatory and Recommended Clothing and Equipment HERE . You must also carry sufficient food each day and any extra equipment and clothing compatible with your experience. If the forecast is particularly poor additional mandatory items may be added and this will be communicated to all participants each evening. Conversely, we may relax on certain items if we see some assured good weather ahead. This is unlikely, but possible (the days are long and the weather is notoriously changeable), though you must come to the event with all mandatory gear to hand - any excess clothing and equipment is packed into your Overnight Bag. Support and Services 1). Will you be providing a device recharging facility No, we are NOT providing device recharging facility at the event. Though you may source, bring or carry your own spares andor recharging solutions, such as solar or booster batteries, or public facility. You will NOT have access to our overnight electrical generator facilities. This matter may influence the type of GPS device that you bring ndash i. e. that it has replaceable batteries. Note: We can take-in your spent batteries, to recycle in due course. 2). What kind of Support Points do you have Please refer to our web info on these lsquoSupport Pointsrsquo HERE . We are calling them Checkpoints and they will be staffed. There are other unstaffed locations called Passage Points, and all of these locations will have Cut-Off Times associated with them. Please note that ALL participant baggage is transferred directly from Overnight Camp to Overnight Camp, and is never accessible at any intermediate point. 3) Am I allowed outside support No, any participant receiving outside support, such as friendsfamily providing assistance or food will be penalised (time penalty or disqualification) . However, if participants have friends or family that want to intercept them on the course to cheer them on, then that is possible, though will be dependent on fluent access to the online GPS Tracking data. Friends and family are welcome in Fort William and Durness but NOT at the Overnight Camps, or Cape Wrath itself. It is the participantsrsquo responsibility to communicate where they would wish to meet with friendsfamily. The route will pass through a very small number of small villages and amenity locations and if participants want to buy supplies from shops they are allowed but we cannot guarantee anything will be open when you pass by. Please note the Start location is a remote and long drive from Fort William. We ask that you wave us away from the shore in Fort William. Please also refer to our event rules HERE 4) Shops, Hotels, Pubs, and Cafes etc. ndash Can we access them If you wish, but only to purchase food and equipment: Some will be on route. Some will be close to the route. Some will be far from route You will have time to research their locations pre-event. Please do not ask us to research these amenities for you. In Scotland, do not by shy of the Hotels, however grand they look. If you need helpsustenance, just breeze in ndash they will help you ndash regardless of how bedraggled you look To counter this advice though, in reality, with a Day Stage event of this nature, we do not expect much need for the access of such facilities. Also, set your expectations well ndash as they may be closed Please also refer to our event rules HERE 5) What availability of fresh water will there be for participants There will be plenty of fresh water, at the Overnight Camps and in the mountains. Water will be provided at the Overnight Camps but this will not necessarily be mains tap water and it may have come from the local streamriver. Best practice would be to treat the water, but it is at the discretion of the participants as to whether you choose to treat any water or not. You will also be dependent on accessing water from streams and rivers as you progress along the route during the day. In Scotland, river water is generally very pure and does not normally require treatment. You should refrain from taking water from places where it is evident that there is numerous livestock or human habitation. 6) Will I need to carry sufficient water with me to drink for the duration of each day No, there is plenty of clean stream water in the mountains. We would suggest collecting and drinking water from the mountain streams, as you need it. Generally there are a sufficient number of streams that one water bottle or cup is adequate. However, there are a number of long sections with fewer streams and, especially if it has been a warm summer, we would recommend carrying a 2L hydration system instead as well as a bottle. (Participants can swap kit around, opting to leaving kit in their Overnight Bag). It is at the discretion of the participants as to whether they choose to treat stream water prior to drinking it. 7) What is the food provision like at the Overnight Camps We have a page dedicated to food HERE . All meals will be vegetarian, high in calories and contain a source of protein. Feel free to supplement the food plan with your own based out of your Overnight Bags or purchased on the route or in the evenings. Participants must provide their own Day food and not seek supply from the Eventsrsquo Overnight food stocks. 8) What will happen if I am unable to continue and need to retire Well, that depends upon where you retire. Participants who are unable to continue may choose, or have, to retire at any Checkpoint, an Overnight Camp, or Other Location. Passage Points are to be classed as Other Location as they will generally not be staffed. We have a comprehensive section written on Retirements HERE . 9) What medical facilities will be available There will be a medical support team for participants at the Overnight Camp and a medic can be summoned to Checkpoints . However, the Cape Wrath Ultratrade has a strong self-reliance theme and participants will be expected to look after themselves and MUST bring a personal first aid kit for self-treating blisters (our blister treatment kit is recommended), minor injuries and ailments, for cleaning wounds and for addressing most kinesiology issues. The Medical Team will prioritise and work on more serious incidents and ailments, but advise on minor issues. Our experience from the Berghaus Dragonrsquos Back Racetrade (HERE ) is that the Medical team can get swarmed with minor issues if not managed. Having said this, participants are encouraged to talk to the Staff amp Medical Team if they have a concern about their personal well-being. The event will generally be a long way from any Hospital. 10) Is there a forum for discussing the event with other participants Please donrsquot hesitate to contact us with direct questions. 1) What will the terrain be like for running on We have created a tabulated Trail Type answer to this for each Day Stage, and other descriptions of the terrain. Please see our page HERE . The full event route Trail Type can be summarised as The majority of the course is on good glen (valley) tracks and paths, with frequent indistinct sections of paths or pathless terrain, in the more remote heads of glens. The first section of trackless terrain does not occur until a later stage of Day 2 so you will not be thrown suddenly into any difficulties. However it is worth stating that even the paths can be rather gnarly and require your full attention at times. There are also occasional sections of quiet tarmac road, most notably, at the start of Day 1 and in the last 2 Days. For a skilled, experienced and fit mountain runner the course is runnable but for someone with limited experience of rough multi-terrain running, they should expect to have a (beautifully) tough time maintaining good running uptime 2) How difficult will the River Crossings be Well, this depends on how wet the weather is, or has been. During reconnaissance we have experienced a great range of river heights, but have always been able to continue on route with occasional small (500m max) detours at worst. We have also planned the route to make the best use of bridges and safe crossings where practical to the overall route design ndash some of which will be our mandatory Checkpoints and remote Passage Points. If there is persistent wet weather preceding and during the event, this will cause greater river heights. If so, some of the few larger rivers might become uncrossable and we would then implement rehearsed contingencies for that day. The numerous smaller rivers and streams will be crossable unless there is torrential rain, at which point a diversion or waiting-out might be necessary. These can be what are called lsquoflashyrsquo watercourses, as in lsquoflash floodrsquo. Please realise that you will likely get wet feet (and lower legs) at some point during each day, and even in the best weather, and with the knowledge that May is one of the driest months in Scotland. River Crossing guidance is available online pre-event (and we will revisit this at the Advice Desk at registration if necessary). It is an experience element that many of the participants can practice over this winter. 3) Will you allow reconnaissance of the route and the terrain No problem. Enjoy the Highlands In fact, if you are exploring over the winter, please update us on your findings. With every winter there can be changes: Flooding and wind damage, and coastal erosion. We are particularly interested that the remote bridges - that we have used during our reconnaissance - survive this winter 4) How long will it take to run each day An average of 8 hours. Day 1 and Day 8 are deliberately shorterquicker. We expect the fastest participants to be out for on average 8 hours each day and the slowest participants to be out for approximately 16 hours each day. Days will start from 0700hrs and the Course Closure Time each day will be 2300hrs. This time will never be truly applicable to Day 1 and Day 8. We would like to think 5) Can we use the bothies and other shelters on the route Yes, you can use bothies for temporary shelter. Consider also a brief hello to any occupants, some photography and perhaps to write an entry in the VisitorBothy book. Bothies are marked on the Harveyrsquos Cape Wrath Trail maps and are an important part of the Cape Wrath Trail asset, and they will be marked on our Event Map. They are simple shelters with no toilet facility or piped water supply, and most have fireplaces. The Harveyrsquos mapping does not differentiate between those bothies that are maintained by the Mountain Bothies Association and those maintained by the respective estatelandowner, but are possible to research. The presence of the bothy on the map is no guarantee that it will be unlocked, but in our reconnaissance we have never had a problem gaining access. In emergency situations, and especially in bad weather, bothies are valuable shelters. In the unlikely event that you are forced to overnight at a bothy we will not treat it as an emergency, but it would be sensible that you leave your tracker outside the building, so that we can see you are there By overnighting in a bothy you will be subject to penalties. DO NOT LEAVE ANY LITTER. 6) How remote is the terrain and the route As remote as we can practically make it A full day from help: Sometimes trackless, often with no vehicles access, impossible for aircraft in bad weather (due to poor visibility and the presence of the mountains), sometimes travel and rescue would be faster by boat Coastguard. Most of the long glens face the sea and are oriented east-west requiring long inland vehicle journeys in order to work northwards. Although some participants might find this remoteness intimidating, you will not be alone, and actually most will find the environment ceaselessly captivating. This is the event that we all strive for, yes The last participants should consider buddying-up as this is helpful for safety and may be helpful for morale. Weather and Natural Environment 1) What sort of weather conditions can I expect The weather during May in Scotland is often perfect for running in the mountains. At its best you would expect a slight spring chill in the air but with a clear and sunny outlook and peak daytime temperatures reaching 25degC (77degF). However, it is also possible, indeed likely, that participants will experience low cloud, rain, wind and temperatures closer to 5degC (41degF) during the day. With wind-chill and rain these are potentially very dangerous conditions. As with all mountain environments the weather can change quickly and we expect participants to wearcarry the appropriate clothing each day, some of which will be mandatory. A weather forecast will be posted at the overnight camp each evening and morning. 2) Will I get sun burnt This is reasonably likely, so precautions are essential. Some believe that the lsquoScottish Mountain Sunrsquo is stronger But we believe that itrsquos just the latitude and slightly thinner atmosphere in the north. Related to this, it would be prudent to understand that it is possible to become dehydrated and, even more seriously, suffer heat injuries. 3) Will it be windy At times, yes, very likely, so good clothing equipment choices are essential. The wind is often mild in temperature as the predominant direction is from the south-west, however May is also known for week-long cool north-easterlies. Please see our Clothing and Equipment section HERE . 4). Will we be in darkness whilst running The only true darkness that you should experience is at the end of the day, at the Overnight Camps. However, some of the day stages are very long, and there is a slight possibility that on those days the very last runners will be coming off the final sections of trail at dusk. On average, Sunrise will be at 0430hrs and Sunset at 2200hrs, with perhaps complete darkness by 2300hrs ndash which is our Course Closure Time each day. You will be carrying head torches as these are mandatory equipment. Further advice in darkness would be to i) Buddy-up with other runners for reassurance and ii) Have some reflectivity built into your clothing andor rucksack, or attach reflective bands as and when required. This will make your more visible to road traffic and anyone looking for you if your head torch has failed. 5). How do we prepare for midges Are they as bad as people say Preparations are quite simple and yes, they are as bad as people say Our advice would be that you read around the subject a little, and acquire some basic protective equipment. In fact, a midge net is Mandatory Equipment. Part of the sense of our date positioning for the Cape Wrath Ultratrade is to avoid the worst of the midges. They are different each year according to how warm and wet the early summer season has been. You should have little to no issue whilst you are running, so the chief consideration is for the Overnight Camps. Our Staff are likely to have some issues at Checkpoints and out on the course. Our tips would be Midge net: If you expect to be a poor sufferer, then you can get midge jackets. Midge hats can keep the net away from your face. Please note that mosquito nets are not sufficient to keep out the much smaller midge . Creams and Lotions: Favourites are Smidge and Avon Skin-so-Soft. DEET based products are no longer favoured. Allergic reaction. Determine whether you may suffer more acutely. If so, consider anti-histamine treatments. Tents, clothing and car doors. Keeps doors and zips closed, use any insect netting and only use tents with sewn-in groundsheets. Breeze: Midges cannot cope with a breeze, and tend to stay down in the grass if windy. Grass on peat: This is their favourite habitat. Temperature: Midges do not favour cold or hot weather, or direct strong sunlight. Midges prefer mild, damp, still weather and environments ndash which is why midges love the inside of a tent, or the volumes between the inner and outer materials of a tent. Habitat is below you: Midges do not travel far. They emanate from the ground immediately around you. Midges are attracted to the expelled Carbon Dioxide present in the breath from creatures just like us 6) How nasty are Ticks Any prevention advice Ticks can carry a nasty infection called Lyme Disease. It is important to find and remove ticks on a daily basis to reduce the time available for infection - sometimes this might require an assistant. Our advice would be that you read around the subject a little, and develop a management strategy. Do not get worried by the results of your research though. After numerous years in the Highlands we have been fine ndash sometimes Lyme Disease accounts that we hear of are where it has been contracted during exposure on holidays abroad, and it does seem to be much rarer in the Highlands. Our tips would be Research tick identification and removal methods Acquire a tick removal tool Inspect for ticks regularly Consider wearing long leggings and long sleeves If long leggings are worn, tuck them into your socks Consider that ticks seem to head for regions on your body where there is warm protected shelter ndash from where they cannot get brushed off, and via jointsgaps in clothing Under a wristwatch is a favourite place, ankles, wrists, behind knees, crotch, legs. Crush them after discarding so that they cannot return to fight again Inspect for ticks after each day and after the event 7) Are there any dangerous or poisonous animals in the Highlands to be aware of There is a very, very low risk of dangerous encounters with animals. But just for completeness, this is what comes to mind Adders (Snakes) are venomous, and the consequences of a bite can be fatal if untreated rapidly. They are rare in the Highlands, but they are in some discrete regions. Perhaps research ndash at the very least to identify the difference between an Adder, a Grass Snake and Slow Worm. Deer and especially Stags can charge at you but this is incredibly rare, and especially at the time of year of this event. If you keep a respectful 100 metre distance this helps. Cattle and lone bulls can charge at you but this is very rare. Normally caused if they feel threatened by your concerted approach into a corner or narrowing, or startled, or where they have young nearby and where you have run between the herd. Otherwise, you can pass very close to cattle, including the long-haired long-horned Highland Cattle ndash who are actually the most docile. Sheep: No hazard with sheep, but be careful not to cause them to run in panic as this may cause pregnant sheep to miscarry or any sheep to run into ground that is hazardous to them and cause injury, or for them to get stuck in a bog. 1) What is the best way to train for the Cape Wrath Ultratrade We are not going to provide training information for participants but would make the following two suggestions: A) Practice adjacent days of running in rough terrain, and using the full combination of equipment that you intend to use for this event. B) Participants are advised to participate in an equivalent rough terrain event or adventure. The Great Lakeland 3Day trade (also organised by us) is in early May each year, and as it is a three day mountain marathon it provides a useful gauge of experience, fitness and equipment earlier in the month. We would expect Cape Wrath Ultratrade participants to complete the Great Lakeland 3Daytrade elite course comfortably (although not necessarily quickly). Note: the GL3D has a navigation format that exceeds the requirement of the Cape Wrath Ultra. 2) I39m not sure I39m ready for this race yet. I would like to enter next time round - is it an annual event No, the next Cape Wrath Ultratrade will be in 2018. In 2017, our sister event, the Berghaus Dragon39s Back Racetrade takes place at a similar time of year. So maybe we39ll see you there andor in 2018 in Scotland Following the Route, Maps and GPS Checkpoints, Passage Points Cut-Offs Overnight Campsites Competitor Food We will ensure that the chilli and curry are mild Tea, coffee, water, squash and hot water will be available whenever the kitchen is open (i. e. most of the time) Allergens in the menu above Chilli - celery (and celeriac) Vegetable curry - celery (and celeriac) Sweet potato stew - peanuts, nuts, sulphites amp sulphur dioxide Sausage casserole - mustard, celery (and celeriac), cereals containing gluten, sulphites amp sulphur dioxide Special dietary requirements Any competitors with special dietary requirements such as coeliac disease or lactose intolerance will be catered for, as long as we know about these in advance. Hill food Competitors must supply sufficient quantities of their own food for eating on the hill each day. It is clearly important that competitors do not underestimate how much food they require. It is absolutely forbidden for competitors to take extra food at meal times or from snacks to supplement their hill food. Fruit We will do our best to provide some fresh fruit for competitors but issues around supply and storage make this challenging. Tinned fruit will be available at breakfast every day. No cooking in tents Under no circumstances can any cooking by done in the competitors tents. Food and hot drinks will be available at almost all times in the mess tents but if competitors want to prepare their own meals or drinks this must be done in the mess tents. Transport of Competitor Kit The organisers will transport an 39 Overnight Dry Bag39 to each overnight campsite for the participants while they undertake each day of the Cape Wrath Ultra. This means that participants will have light lsquohillrsquo bags and should be able to enjoying the running, rather than carrying a heavy bag. The Overnight Dry Bag must be 80L or less . We would recommend the heavy duty 79L Ortielb PS490 (details HERE ) but competitors can use any brand as long as it is 80L or less. There is a weight limit on the Overnight Dry Bag of 20kg . We insist on a standardised drybag for all participants for four important reasons: 1) Fairness - Every participant has the same maximum weight and sized bag. 2) Safety - We need to lift and manoeuvre several hundred drybags twice per day. 3) Transport ndash Dry Bags must be very similar sizes for optimum stacking and packing whilst they are transported AND there is a maximum load limit that each vehicle must stay within. 4) Weather - Once at the Overnight Camp the Dry Bags are stored outside. Please note that the maximum size and weight of participants dry bags will be strictly enforced. We will be checking all Overnight Dry Bags at registration. Participants Overnight Dry Bags will be stored outside and are likely to get wet. They will be available for collection within a designated pen at the end of each day. Participants must NEVER move or collect other Participants Overnight Dry Bags as this is an important visual safety check that everyone is accounted for at the end of each day A 80L dry bag is adequate for all your equipment, clothing and food requirements for eight days remember that participants do not need a tent or cooking equipment. Participants who do not have a suitable Dry Bag at registration will be unable to register. A Acceptable B Unacceptable - this is not a dry bag and contents will get wet in heavy rain C Acceptable Clothing and Equipment Mandatory Day Clothing amp Equipment The following clothing and equipment must be worn by the participants or carried in their lsquohill bagsrsquo at all times: Running rucksack ultra vest (large enough to carry all the mandatory clothing and equipment) Waterproof Jacket or Smock (with taped seams and a hood) Waterproof Trousers (with taped seams) Survival bag (not a blanket) Map (supplied) and Compass (traditional magnetic compass with baseplatethumb compass) Headtorch with spare batteries (with sufficient light to be able to navigate in the darkness) Whistle Sufficient food Spare warm top (spare means unworn at the start) Hat and gloves suitable for the weather conditions Water bottle and or hydration system Fell or mountain running shoes (road trainers are NOT acceptable) Money (at least pound50 in case you need to get a taxi to the overnight camp) Wat erproof penpencilchinagraph writing implement Satellite tracker (supplied) Mobile Phone (Although there is no guarantee of phone reception along most of the route) Watch ( could also be GPS devicemobile phone) Recommended Day Clothing amp Equipment The following kit is also recommended: Personal First Aid Kit and Blister Treatment Kit Altimeter (very useful aid for navigation in low visibility conditions) GPS (For participants who are not confident of their map and compass skills in all conditions) It is worth noting that possession of a GPS and or mobile phone is no substitute for sound mountain judgment on behalf of the participants. Mandatory Camp Clothing amp Equipment The following kit must be included in participants Overnight Bag: Dry bag 80L or less. Heavy duty 79L Ortielb PS490 recommended (example HERE ) A complete change of clothing including spare shoes that can be worn at the overnight camp. Warm sleeping bag (3 Season recommended) Sleeping mat (ThermaRest style inflatable mat recommended) Platebowl, mug and cutlery Sponge and cloth for washing and drying your plate etc Personal First Aid Kit to include plasters, antiseptic ointment, tick remover and tape as a minimum Personal Blister Treatment Kit (details ) Sufficient personal food for eating on the hill each day (donrsquot underestimate this as there will be no additional lsquosnackrsquo food available to take or purchase at the overnight camp) Sun block (you may want this on the hill depending on the weather) Midge head net and insect repellent (you may want this on the hill depending on the weather). Note that a m osquito head net is not acceptable. Mandatory Blister Treatment Kit The Blister Treatment Kit is mandatory for the Cape Wrath Ultratrade. This kit MUST contain the following items that can be used by the participant or the medical team when treating a participant39s blister. The Blister Treatment Kit must include the following: Sterile Medical Scalpel Blade (size 11) x5 Antiseptic Ointment 30ml Antiseptic Wipes x8 Sterile Non Adhesive Island Dressings (7cm x 6cm) x5 Sterile Cotton Swabs x10 Hydrocolloid Dressings (such as Compeed) x5 Profoot Moleskin Roll (7cm x 45cm) x1 Participants are welcome to source these supplies themselves or alternatively they can purchase a pre-made kit direct from our shop from pound19.95. These will be available for free collection at registration, but we recommend having them delivered in advance so that you are familiar with the contents. Your mandatory kit also includes: Kinesiology Tape (5cm x 5m) x1 Small Scissors x1 Other Recommended Clothing amp Equipment The following equipment is strongly recommended for increasing your personal comfort (and would need to be included in your overnight bag): An insulated lsquoduvetrsquo jacket Travel pillow or pillow case A fresh set of running clothes Personal washing things and towel Ear plugs Anti-chaffing lubrication ointment Wallet, credit card and or sufficient cash to enable you to return to Fort William early if needed. Any luxury food items you want. As the overnight camps may be wet andor muddy we recommend that participants have waterproof shoes as their spare pair and consider taking a spare waterproof jacket and trousers. Kit Checks and Disqualification Having the right kit could be essential for yours or other competitorrsquos safety during the event. We have also made certain undertakings on behalf of the competitors to landowners and authorities about what safety kit competitors will be carrying. Therefore each day there will be random kit checks for many participants. Certainly the leading runners can expect a kit check. Participants found to be missing mandatory items will be disqualified from that days racing. If you have any questions about the acceptability of your kit please do not hesitate to contact us. Start Times Day One We will ferry everyone across the sea loch, Loch Linnhe, to the race start on the opposite shore to Fort William. This will be a rich and exciting experience. There will be a mass gathering for all competitors on the quay in Fort William at 0800 before setting off. This is the ideal opportunity and location for friends and family of participants to say their goodbyes Days Two - Eight Starts will be between 0700 and 0900. Participants will be allocated a start time (for example between 0700-0730) based on their finishing time from the previous day, with the slowest p articipants starting first and fastest p articipants starting last. We do not enforce this start time but it is crucially important that p articipants start within the recommended time window or there is a significant likelihood that they will fail to meet the Checkpoint cut offs later in the day. Event Safety Introduction The Race Director39s first, and most important role, is to ensure the safety of the event staff and competitors within the context of the nature of the event. On rare occasions this may mean that the Race Director needs to make a decision in the interest of safety or logistics that is appropriate for the majority but not necessarily all competitors. Event safety considers the impact of all actions on both event staff and competitors. Safety considerations are dynamic and often change as the race progresses, competitors become more tired and the weather conditions alter. For example, a slow moving competitor maybe forced to retire, not because they are incapable of finishing, but because the supporting marshals are at risk whilst waiting for them, or (and this has happened) the marshals have another time critical role that does not allow them to remain beyond a set time at a specific location. The Cape Wrath Ultratrade has a number of fairly unique safety considerations such as rapidly changing water levels of rivers and streams and many watercourses that are uncrossable after severe weather. The course is extremely remote and it is not possible to quickly evacuate anyone, even with emergency helicopter assistance. The Race Directorrsquos decision will be final in all matters relating to safety. THE GOLDEN RULE Whatever happens, participants must arrive at the Overnight Camp each day and report in, or contact the Race Director on the emergency phone number. Red Alert Emergency Button Satellite Trackers Participant39s Satellite Tracker has a Red Alert Emergency Button. This sends a message with your location to the Race Director via the satellite network and should work anywhere. Pressing the Red Alert button will initiate an emergency response by the emergency services and event staff. An emergency search and rescue helicopter is likely to be requested by the Race Director. Pressing the Red Alert button leads to automatic disqualification from the event for the person requiring aid. Emergency Telephone Number In the event of an emergency please contact the Race Director in the first instance on the number printed on the map. Although mobile coverage is poor, it is always worth trying. It is often best to send a text message but please only assume this has been received if you received a response back. Alternatively phone 112 and ask for the Police and then Mountain Rescue. Overdue Competitors As we will be using a satellite tracking system for all participants it is extremely unlikely that any person should be missing at any point during the event. Any participant running late is requested to contact the Race Director on the emergency phones via text message. Bad Weather Route A bad weather course may be declared at anytime by the Race Director and in this instance, participants will be issued with an amended route. Retirements Participants who are unable to continue may retire at any point but the ONLY practical locations to retire are the daily Checkpoints. Checkpoints are always staffed . Each Checkpoint is accessible via a vehicle or boat and at these locations it is possible for participants to retire into the immediate care of our event staffvolunteers, and if road-based there will be a vehicle present. At each Checkpoint we will be providing emergency support and it will be possible to summon a medic to these locations based on the Medical Teamsrsquo priorities and your immediate needs. Some of the Checkpoint locations are very remote and participants should be aware that it may take the best part of a day to catch up with the event (and your personal kit) should you retire. Participants who retire at other locations along the route will likely face considerable difficulty and a very long walk to reach the nearest road or civilization . Every effort will be made to collect retiring participants and bring them to Overnight Camp once they have reached a public road. However, this is not guaranteed and is dependent on the organisers available resources, which are limited for recoveries of this nature. Retiring participants may need to arrange a private taxi to collect them at their own expense. Hitch-hiking may be achievable. Note also, that in general, it is helpful to retire to a point forwards on the route, rather than backtrack, as this keeps you nearer to the next Overnight Camp. (We breakdown the previous Overnight Camps by mid-morning each day and move immediately to the next Overnight Camp). We appreciate though, that circumstances may dictate your retiral decisions and route ndash keep us informed on your thinking if possible ndash wersquoll be watching your tracker IMPORTANT. If you can imagine the following please: 1. Our event logistic steadily progresses north each day. 2. The geography of North-West Scotland and the route is truncated by numerous long glens, and the road network is somewhat limited ndash it can be 50 miles of road travel just to get to lsquothe other side of the mountainrsquo. Therefore, if you are aiming or needing to retire during the day stage, then we would generally ask that you push onward, for rescue on the lsquoother sidersquo of a remote stage. Examination of the map (at atlas scale) might reveal other off-route options, but in general we would ask you to stay on-route, moving forwards. As a last resort, you might reverse out from any stage, and also as a last resort, you might depart from the route and take an alternative escape route. You can imagine that the latter options are potentially more hazardous, though if there are good communications, agreement and contingency, these may be possible for us to interact with. If there is an incidentinjuryhealth concern or worrying weather, then these will be handled on a case-by-case basis. Participants retiring at the Overnight Camp and wishing to leave the race, will be transported to the nearest local transportation hub (bus stop or train station) the following day, and will need to make their own way back to Fort William at their own expense. Participants may choose to skip a day and continue the following day (we will provide onward transport) but will become ineligible for a finishers trophy. For participants unable to complete the full course but still able to run, we will endeavour to provide limited transportation to any Part-Way Checkpoint, from where they will be able to run the latter half of each day. This service cannot be guaranteed if other participants or event logistics have greater need at that time. It is critical that retiring participants communicate this to the Race Director urgently as per the emergency instructions printed on the map. Volunteer Event Team Volunteering as a member of the event team is great fun and we are confident that you will have some memorable experiences, make some new friends and share many laughs. However, it is hard work and you can expect some long hours each day and must be prepared to work in all weather conditions. As a ratio of participant entry applications, versus event team applications, it is often harder to get a place on the event team than an entry as a participant at some of our events So, please apply early if you would like to help. We always choose a balanced event team, consisting of a mixture of male and female helpers, across a range of ages and experience levels. The most important attributes a volunteer can bring is their willingness to help, a good sense of humour, a good work ethic and a big smile. We only accept volunteers who can attend for the entire duration of the event. In return for volunteering, each member of the event team receives a credit (equal in value to a full price entry of the event they are helping at or more) that they can exchange towards the cost of entry into any other event organised by Ourea Events. Marshals are welcome to build credit by volunteering at multiple events. It is important to say that we always respect the fact that you are a volunteer. If you need an extra break or donrsquot want to do a role we have suggested to you, please just say and we will always accommodate you. At our larger events we split the event team into smaller teams, with distinct responsibilities, each with a designated team leader. The Application Form for potential volunteers - with some additional information - is HERE Finishers Trophy A specially commissioned Cape Wrath Ultratrade trophy will be awarded to the fastest man and woman (cumulative time over the 8 days). All finishers, who have completed the full course, will receive a Finishers Cape Wrath Ultra trade trophy. Event Rules General Event Rules for all Ourea Ltd Events: 1. The Participant must abide by the Event rules as laid out below by the Organiser. Ignorance of these rules by the Participant is no excuse and failure to comply with these rules will result in disqualification from the Event. In the event of disqualification the Participant may be required to leave the Event and travel back to the start at their own expense. In these circumstances no refund of the Participantrsquos entry Fee will be given. 2. The Golden Rule. Once registered, each Participant must download their SI data at the Event Centre Overnight Camp Finish before departing regardless if they have retired or not (or even not started). This is our check to account for everyone being safely off the hill. 3. All Participants are expected to enter into the spirit of this mountain running race and not seek to gain any unfair advantage. 4. Participants must comply with our basic safety rules and obey any reasonable instruction given by an event official. 5. On open hills and mountains, which are generally defined as 39Access Land39 in England and Wales, Participants may cross walls or fences but are encouraged to use gates and stiles where available. 6. On agricultural and farmland, Participants must follow rights of way, established footpaths and tracks and must NOT cross walls and fences except at designated crossing points, gates and stiles. 7. Any Participant seen dropping litter will be disqualified. 8. Participants must comply with the lsquoEquipment Listrsquo and carry all mandatory items as specified. Any breach of the mandatory kit list will result in disqualification. 9. Any Participant who acts in a manner that brings the Event into disrepute or endangers another competitor, marshal or member of the public will receive a life ban from Ourea Ltd events. 10. Participants must aid other competitors in an emergency. Specific Event Rules for The Cape Wrath Ultratrade: 1. Participants may only use a 80L Dry Bag, as specified in the Details section, for their equipment to be transported to the Overnight Camp. Over sized Over weight bags will NOT be accepted at registration. 2. ID Tags, provided at registration, must be attached to Participants Overnight Dry Bag for the duration of the event. 3. Participants must display one race number on their front at all times whilst racing and a second race number must be attached to their rucksack. Race numbers can be obscured by waterproof clothing only. Race numbers must not be folded to obscure any logos or information on them. 4. Any Participant that fails to visits all the Checkpoints andor Passage Points, in the correct order, will be automatically ranked below another competitor who has, regardless of their overall time. 5. Any Participant that deviates more than 200m from the race route maybe penalised at the discretion of the Race Director. 6. Participants may not deposit any rubbish or food wrappings in bins along the route. Participants must be able to provide a full days worth of rubbishwrappings at kit check if requested. Failure to provide rubbish will result in disqualification from that days racing. 7. Participants must NEVER move or collect other Participants Overnight Dry Bags as this is an important visual safety check that everyone is accounted for at the end of each day You will be sharing tents with others. This does mean that the following Rules are far from trivial 8. Participants Tents: Under no circumstances can any cooking, naked flames or heat sources of any kind occur in the Participants39 tents. 9. Participants Tents: Participants should always remove footwear before entering the tent. 10. Participants Tents: Wet and muddy clothing needs to remain in the central communal area and must not go into the lsquodryrsquo sleeping areas. 11. Participants Tents: To prevent the tents filling with midges, tent doors and nets must always be kept closed at all times. 12. Access to Facilities: Although it is allowable to make purchases from Shops, Hotels, Pubs, Bars, Cafes (where they might occur on the route, and be open) it is against the rules to access ANY services that are not commercially available to all i. e. you cannot take any support from Supporters, Public, and Stores by friendship, arrangement, bartering or coercion 13. Access to Accommodation: Participants are only allowed to accommodate (sleep) in the event Overnight Camp area in the tents provided by the organisers. Participants are NOT allowed to purchase or negotiate for showerscleaninglaundry at any facility. Event Partners

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